TEDAVİ İÇİN DOĞRU YERDE MİSİNİZ?

Psikiyatrik desteğe ihtiyacı olanlara kaliteli bir hizmet vermek önemlidir. Doğru adreste olduğunuzu anlamak için aşağıdaki kriterleri değerlendirebilirsiniz.

• Görüşmelerde size 40-50 dakika ayrılmalıdır.
  • Tedavinzin biçimlenmesinde sizin işbirliğinize değer verildiğini, insan yerine konduğunuzu hissetmelisiniz.
  • İlaç tedavisini tek sağaltım yöntemi olarak kullananlardan kaçının, mutlaka psikoterapötik destek almayı da talep edin.
  • Tüm hastalıkları tedavi edebildiğini, sizi %100 iyileştirebileceğini iddia edenlere dikkatle yaklaşın.
  • Hipnozla 3 seansta tedavi edeceğini söyleyenlere kanmayın.
  • Başvurduğunuz kişinin kim olduğunu ve ehilliğini, o alanın çalışanlarından araştırınız. Tedaviye başlamadan önce terapistinizin eğitimini sorgulayınız.
  • Hastalığınızın tanısını ve tedavisini psikiyatrsitlerle ve klinik psikologlarla konuşabilirsiniz ve ancak onlardan öğrenebilirsiniz. 4 yıllık psikoloji mezunları, psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü mezunları, hipnoz kurslarına giderek terapist olduğunu iddia edenler, tanı koyma ve tedavi etme hakkına sahip değillerdir. Psikiyatristlerin ya da klinik psikologların dışında kalan ruh sağlığı çalışanları zaman ve para kaybetmenize neden olacaklardır.
  • Görüşme sırasında bilgisayarda çalışmak, telefonla konuşmak gibi görüşmenin çerçevesini bozacak hareketler yapanlara güvenmeyiniz.
  • Psikiyatrist olmadığı halde size ilaç öneren ya da ilaç tedavinizi kesmenizi isteyen, yüksek miktarlarda tedavi ücretleri talep eden kişileri lütfen Bursa Tabip Odası'na (0224 4535210) şikayet ediniz.

RUHSAL SORUN VE HASTALIKLARINIZ İÇİN KİMLERE BAŞVURABİLİRSİNİZ?

(Türkiye Psikiyatri Derneği'nin açıklaması için burayı tıklayabilirsiniz.)