BİPOLAR BOZUKLUKTA İNTİHAR

Bipolar bozukluğu olan bazı insanlar, intihara meyilli hale gelirler. İntihar etmeyi düşünen herkes acil olarak ilgilenilmeye ihtiyaç duyar, özellikle de tercih edilmesi gereken bir psikiyatrist, bir ruh sağlığı çalışanı veya bir doktor olmalıdır. İntiharı konuşan herkes ciddiye alınmalıdır. Hastalık seyri sırasında özellikle başlangıçta intihar riski daha fazla olur. Bundan dolayı, bipolar bozukluğu erken tanımak ve en iyi şekilde yönetmeyi öğrenmek, intihardan kaynaklanan ölüm riskini azaltabilir. Bipolar bozukluktaki dalgalanmalar ve kişinin yaşamına getirdiği yükler, hastayı intiharın eşiğine getirebilir.

İntihar düşüncelerine eşlik edebilen belirtiler:

• İntihara yakın olduğunu veya ölmeyi istediğini konuşmak
  • Umutsuz hissetmek, sanki hiçbir şey değişmeyeceğini veya iyi olmayacağını düşünmek
  • Acizlik hissetmek, sanki yaptıkları hiçbir şeyi değiştirmeyecekmiş gibi gelmesi
  • Aileye ve arkadaşlara yük olduğunu hissetmek
  • Alkol ve uyuşturucu kullanımında artma
  • İlişkileri bir düzene koymak, vedalaşmak (ör. para işlerini düzene koyma, vasiyet hazırlama veya intihar denemesi öncesi için varlıklarını sağa sola verme)
  • İntihar notu yazma
  • Kendini zararlı işlere sokma veya öldürülme riski olan durumlara girme

İntihar düşüncelerine sahipseniz veya öyle birini tanıyorsanız:

• Bir doktoru veya acil yardım için mutlaka 118'i arayın,
  • İntihara eğilimi olan kişinin (veya kendinizin) yalnız olmadığından emin olun,
  • Büyük miktarda ilaca, silahlara veya kendine zarar vermek için kullanılabilecek diğer malzemelere erişimin engellendiğinden emin olun.

Bazı intihar girişimleri zaman ayrılıp dikkatle planlanırken, diğerleri üzerinde iyi düşünülmemiş ani eylemlerdir. Bundan dolayı, önemli olan bipolar bozukluğu olan insanlar için faydalı bir uzun vadeli tedavi stratejisi uygulamaktır. Her iki durumda da intihar düşünceleri ve eylemlerinin tedavi edilebilen bir hastalığın belirtileri olduğunun anlaşılması önemlidir. Uygun bir tedavi ile intihar düşünceleri değiştirilebilir, ortadan kaldırılabilir.