MİANSERİN

• Yeni geçirilmiş miyokard infarktüsü,
  • Aritmiler,
  • Kardiyak yetmezlik,
  • Ağır karaciğer hastalığı.

Uyarılar ve Önlemler

Kardiyovasküler hastalık, karaciğer bozuklukları, hipertiroidizm, adrenal medulla tümörleri, epilepsi, diyabet, glokom, üriner retansiyon, konstipasyon, renal hastalık durumlarında dikkatli olunmalıdır.

Uzun süreli tedavi sırasında kalp ve karaciğer işlevleri izlenmelidir.

Psikozdaki hastalarda, intihar eğilimi gösteren hastalarda da dikkatli olunmalıdır.

Yan Etkileri:

Sıklığı tanımlanmamıştır:

Ağız kuruluğu, konstipasyon, üriner retansiyon, bulanık görme ve akomodasyon bozuklukları, çarpıntı ve taşikardi gibi antikolinerjik etkiler. Kulak çınlaması, uyuşukluk hali, sinirlilik ya da in-somnia. Tremor, ortostatik hipotansiyon, baş dönmesi, terleme, halsizlik, yorgunluk ve bitkinlik, ataksi, epileptiform katılmalar, sık görülmemekle birlikte ekstrapiramidal belirtiler ve gastrik irritasyon. Kilo kaybı ya da kilo alma. Allerjik deri reaksiyonları, sarılık ve kan bozuklukları (düzenli aralıklarla kan incelemeleri yapılmalıdır). İletim bozuklukları ve kardiyak aritmiler. Libido değişiklikleri, empotans, jinekomasti ve galaktore gibi endokrin etkiler. Kan şekeri konsantrasyonu değişiklikleri. Bazı hastalarda maniye geçiş olabilir, şizofrenik belirtiler alevlenebilir. Yoksunluk belirtileri görülebilir.

Depresyon tedavisi:

Oral: Başlangıçta: Günde 30-40 mg, bölünmüş dozlarda ya da gece yatarken tek doz olarak. Bu doz gerektiğinde giderek artırılabilir. Olağan doz aralığı günde 30-90 mg'dır.

Çocuklarda kullanılması önerilmemektedir.

İzlenecek Parametreler

Hastalar agranülositoz ya da ağır nötropeninin bulguları (boğaz ağrısı, stomatit ya da enfeksiyonun diğer bulguları ya da beyaz kan sayımında düşüklük olmasının diğer bulguları) açısından izlenmelidir.

BULAŞICI BIR HASTALIK OLDUĞUNA ILIŞKIN BELIRTILER (ATEŞ, TITREME, BOĞAZ AĞRISI, AĞIZDA YARALAR VE ÖZELLIKLE GRIP BENZERI BELIRTILER GIBI) ORTAYA ÇIKARSA HEKIMINIZI BILGILENDIRINIZ;

YARGILAMAYI, DÜŞÜNMEYI, ÖZELLIKLE DEVINSEL BECERILERI BOZABILIR; ARABA KULLANMAYI, KULLANIRKEN ZIHINSEL AÇIDAN UYANIK OLUNMASI GEREKEN BIRTAKIM ARAÇLARI KULLANMAYI YA DA YAPILIRKEN ZIHINSEL AÇIDAN UYANIK OLUNMASI GEREKEN BIRTAKIM GÖREVLERIN YAPILMASINI ZORLAŞTIRABILIR;

BIRLIKTE ALKOL KULLANMAKTAN KAÇININIZ.