VENLAFAKSİN

• Yaygın Anksiyete Bozukluğu,

• Obsesif-Kompulsif Bozukluk,

• Kronik Yorgunluk Sendromu,

• Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu.

Gebelikte Risk: C

Gebe kadınlarda yapılmış yeterli ya da kontrollü çalışmalar yoktur. Gebe kadınlarda ancak çok gerektiğinde kullanılmalıdır. Venlafaksin anne sütüne geçer; bu ilacı kullanan annelere emzirtmemeleri önerilir.

Venlafaksine aşırı duyarlılık

Uyarılar ve Önlemler:

Kan basıncında kalıcı yükselmeye neden olabilir; anksiyete, sinirlilik, uykusuzluğa neden olabilir; kilo kaybına neden olabilir (kilo kaybının istenmediği hastalarda dikkatli kullanılmalıdır). Bazı hastalarda psikozu kötüleştirebilir ya da bipolar bozukluğu olan hastalarda mani ya da hipomaniye geçişi tetikleyebilir. Elektrokonvülsif tedavinin risklerini artırabilir. Bilişsel ya da devinsel bozukluk ortaya çıkma olasılığı düşük olduğu gibi antikolinerjik etkiler ortaya çıkarma olasılığı da çok düşüktür. Cinsel işlev bozukluğuna neden olabilir ya da bunu alevlendirebilir.

Uzun süren (> 6 hafta) tedaviden sonra birden kesilmesi ya da dozun azaltılması ajitasyon, disfori, sinirlilik, anksiyete ve diğer semptomlara yol açabilir. Tedaviyi keserken doz en az 2 haftalık bir dönem içinde giderek azaltılmalıdır.

Göz içi basıncı artmış olan hastalarda ya da akut dar açılı glokom olasılığı bulunan hastalarda dikkatli kullanılmalıdır.

Yan Etkileri

>%10 sıklıkla karşılaşılanlar:

• Baş ağrısı (% 25), somnolans (% 23), baş dönmesi (% 19), insomnia (% 18), sinirlilik (% 13)

• Bulantı (% 37), ağız kuruluğu (% 22), kabızlık (% 15), iştahsızlık (% 11)

• Olağandışı ejakülasyon/orgazm (% 12)

• Bitkinlik (% 12)

• Terleme (% 12)

% 1-10 sıklıkla karşılaşılanlar:

• Anksiyete (% 6), olağandışı rüyalar (% 4), esneme (% 3), ajitasyon (% 2), konfüzyon (% 2), olağandışı düşünme (% 2), depersonalizasyon (% 1), depresyon (% 1)

• Vasodilatasyon (% 4), hipertansiyon (dozla ilişkilidir; < 100 mg alan hastalarda % 3, > 300 mg alan hastalarda % 13'e dek), taşikardi (% 2), göğüs ağrısı (% 2), postural hipotansiyon {% 1)

• Diyare (% 8), kusma (% 6), dispepsi (% 5), fla-tulans (% 3), tat bozukluğu (% 2), kilo kaybı (% 1)

• Libidoda azalma

• Empotans (% 6), idrara çıkma sıklığında artma (% 3), idrar bozukluğu (% 2), orgazm bozukluğu (% 2), üriner retan-siyon (% 1)

• Görme bulanıklığı (% 6), midriazis (% 2)

• Tremor (% 5), hipertoni (% 3), parestezi (% 3), seğirme (% 1) Dermatolojik: Döküntü (% 3), kaşıntı (% 1)

• Enfeksiyon (% 6), ürperme (% 3), travma (% 2)

Çocuklar ve ergenler:

DEHB: Başlangıçta: 12.5 mg/gün

< 40 kg çocuklar: Haftada bir 12.5 mg artırarak en fazla 50 mg/gün'e çıkılır ve bölünmüş 2 dozda verilir

> 40 kg çocuklar: Haftada bir 25 mg artırarak en fazla 75 mg/gün'e çıkılır ve bölünmüş 3 dozda verilir Ortalama doz: 60 mg ya da 1.4 mg/kg, 2-3 doza bölünerek verilir

Otizm: Başlangıçta: 12.5 mg/gün; 6.25-50 mg/gün doz aralığında sürdürülür

Erişkinler:

Hemen salınan tabletler: 75 mg/gün, bölünmüş 2 ya da 3 dozda verilir, yemeklerle birlikte alınır; en az 4 günlük aralıklarla dozda 75 mg/gün'lük artışlar yapılarak 225-375 mg/gün dozuna kadar çıkılabilir

Yavaş salınan kapsüller: Günde bir kez 75 mg, yemekle birlikte alınır; bazı hastalarda 37.5 mg/gün'lük bir dozla başlanır ve 4-7 gün sonra günde bir kez 75 mg dozuna çıkılır; gerektiğinde 4 günde bir 75 mg/gün'lük doz artışlarıyla 225 mg/gün'lük bir doza çıkılabilir

Yemeklerle birlikte alınmalıdır.

Not: Bir haftalık bir tedavi süresinden sonra ilaç kesileceğinde dozun azaltılarak kesilmesi önerilmektedir. Venlafaksin 6 hafta ya da daha uzun süreli olarak kullanılmışsa, bırakılacağında 2 haftalık bir süre içinde dozun azaltılarak kesilmesi gerekir.

Böbrek bozukluğunda dozlama: Dozu oranında azaltılır; diyaliz hastalarında toplam günlük doz % 50 oranında azaltılır; diyaliz hastaları dozu diyaliz sonlandıktan sonra almalıdırlar

Orta derecede karaciğer bozukluğunda dozlama: Toplam günlük doz % 50 oranında azaltılır

İzlenecek Parametreler Kan basıncı düzenli aralıklarla izlenmelidir.

ALKOLDEN KAÇININIZ; ZİHİNSEL UYANIKLIK GEREKTİREN ARAÇLARI KULLANIRKEN DİKKATLİ OLUNUZ;

VENLAFAKSİN KULLANIRKEN VÜCUDUNUZDA BİR DÖKÜNTÜ ÇIKARSA YA DA NEFES DARLIĞI OLURSA HEMEN HEKİMİNİZİ BİLGİLENDİRİNİZ.