• PSİKANALİZE GİRİŞ

  • KENDİLİK VE NESNE
    İLİŞKİLERİ

  • PSİKANALİZ

  • PSİKANALİTİK
    PSİKOTERAPİLER

  • PSİKANALİZLE
    SANAT-I-YORUM

SANAT-I-YORUM (diğer yazılar...)

AŞK (HER, 2013) SANAL DÜNYADA AŞK

AŞK (HER, 2013) SANAL DÜNYADA AŞK “Aşk” (Her) Theodore’un yalnızlaşmış yaşamını anlatan bir filmdir. Filmde Theodore’un yalnızlığı tercihi, kadınlarla ilişkileri, eski eşinden ayrılamayışı, bir sanal işletim sistemine aşık oluşu ve terk edilişi anlatılır.

Devamı...

EBEVEYNLERİN VE ÇOCUKLARIN DİLLERİNDEKİ KARIŞIKLIKLAR; KARAGÖZ VE HACIVAT

EBEVEYNLERİN VE ÇOCUKLARIN DİLLERİNDEKİ KARIŞIKLIKLAR; KARAGÖZ VE HACIVAT Freud’un yazdıklarında gülmecenin ve şakaların işlevleri üzerine ciddi bir birikim vardır. Ferenczi ise “Çocukların ve erişkinlerin dillerindeki karışıklıklar” makalesinde anlaşılamama ve eşduyum yapılamama halinde yaşanan kazaları yorumlamıştır.

Devamı...

AGGRESSION IN SEPARATION: TRAGEDY OF ORESTEIA

AGGRESSION IN SEPARATION: TRAGEDY OF ORESTEIA Separation is an experience that has aggression, sadness, and suffering in it. Anger and aggression which felt during separation, sometimes have a message of “Don't go again!”, sometimes “I can't bear this!”.

Devamı...

LARS VE GERÇEK SEVGİLİ (2007): İLİŞKİ KURMA KORKUSU

LARS VE GERÇEK SEVGİLİ (2007): İLİŞKİ KURMA KORKUSU “Lars ve Gerçek Sevgili” Lars'ın pencereden dışarıyı izlemesi ile başlar. Lars dışarı bakarken boynundaki şal dikkat çeker. Şal, pek erkeklerin kullandığı türden değildir ama Lars için özel bir eşya olduğu bellidir.

Devamı...

AŞK (AMOUR, 2012): BİR, İKİ VE ÜÇ KİŞİLİK İLİŞKİLER

AŞK (AMOUR, 2012): BİR, İKİ VE ÜÇ KİŞİLİK İLİŞKİLER Filmdeki son şokun ardından aklınızda ne kadarı kaldı bilemiyorum. Ama sondan, yüzeyden başlayacağım. Son sahnede üçüncü olmayı başaramamış bir çocuk görürüz

Devamı...

SİNEMA: BİR OYUN VE KÜLTÜR ALANI

SİNEMA: BİR OYUN VE KÜLTÜR ALANI Sinemanın yaşamımızdaki yerini anlamada Winnicott'ın "oyun alanı" kavramı konuya ışık tutacak niteliktedir. Sinema, sunduğu semboller ve özdeşim nesneleri ile izleyeni etkileyen, içine alan, yeni düşünceler ve çağrışımlar yaratan bir sanattır.

Devamı...

HİTCHCOCK (2012) DİKİZLEME, SANSÜR VE BEYAZ PERDE

HİTCHCOCK (2012) DİKİZLEME, SANSÜR VE BEYAZ PERDE Filmin başında Hitchcock'un işindeki iktidarı sorgulanır. Bu hem onu pasifleştirir hem de iktidarını kanıtlamaya iter. Oyuncularını sıkıştırmasına, dikizlemesine rağmen eşi ile yakınlaşmaları pek azdır.

Devamı...

YARGIÇ (2014) YARGIÇ BABA, AVUKAT OĞUL VE TATLI TORUNLAR

YARGIÇ (2014) YARGIÇ BABA, AVUKAT OĞUL VE TATLI TORUNLAR Anne-babaların yargılayıcı tutumları anne-baba-çocuk ilişkilerini derinden etkiler. Çocuklar böyle ilişkilerin içinde ya çok silikleşirler ya kendilerini yargılayıcı bir kişilik geliştirirler ya savunucu biri haline gelirler ya da aileden koparlar.

Devamı...

DİRİLİŞ (The Revenant-2015): İNTİKAM, ADALET VE İNSANIN DOĞASI

DİRİLİŞ (The Revenant-2015): İNTİKAM, ADALET VE İNSANIN DOĞASI Bu yazıda Leonardo Di Caprio’nun başrolünde oynadığı, Alejandro G. Iñárritu'nun yazdığı ve yönettiği The Revenant – Diriliş adlı filmin psikanalitik açıdan yorumlanmasını bulacaksınız.

Devamı...

AGORA: BİREY VE TOPLUM AÇISINDAN TEK VE ÇİFT MERKEZLİLİK

AGORA: BİREY VE TOPLUM AÇISINDAN TEK VE ÇİFT MERKEZLİLİK Agora, uzaydan dünyayı göstererek başlar. Film sırasında zaman zaman uzaydan dünyaya ve yukarıdan insanların karınca gibi koşuşturmasına bakılır.

Devamı...

KANIT: BABANIN ÜLKÜSÜ KIZI OLURSA

KANIT: BABANIN ÜLKÜSÜ KIZI OLURSA Filmin başlangıcı seyri hakkında bilgi verir. Catherine babası ile konuşmaktadır ve babası ona delileri anlatır. Babası, delilerin deli olduklarını sorgulamadıklarını anlatırken aslında ölü olduğunu da söyler.

Devamı...

HOKKABAZ: BABA – OĞUL İLİŞKİLERİ VE SAKARLIK ÜZERİNE ÖZGÜN BİR HİKAYE

HOKKABAZ: BABA – OĞUL İLİŞKİLERİ VE SAKARLIK ÜZERİNE ÖZGÜN BİR HİKAYE Cem Yılmaz’ın yazdığı ve oynadığı “Hokkabaz” adlı film baba-oğul ilişkisini çok iyi bir biçimde öyküler. Filmde Cem Yılmaz’ın, insanın sınırlarında gezinmesi –ağlatırken güldürmesi-, sınırlarda gezerken yaratıcılığı tetiklemesi, bilinçdışının sınırlarını

Devamı...